2018年9月22日星期六

人生的第一次二胡演出 FGIS 2018 【影片记录】(Part 3)




表演过了一个星期后,我还是不知道什么是FGIS?一直到苏老师今天把当天的录像分享出来我终于才知道什么是FGIS

Friendship Group for Inter-Religious Service

看看它的历史
The Friendship Group for Inter-Religious Service (FGIS) was formed in 2002. It is an informal gathering of the following religious organisations in Malaysia viz 1. Islamic Youth Movement of Malaysia (ABIM) 2. Buddhist Maha Vihara 3. Council of Churches (Wilayah) 4. Malaysia Hindu Sanggam 5. Gurdwaras Council of Malaysia. and coordinated by the Sathya Sai International Organisation of Malaysia. The primary objective of this group is to promote inter-faith and inter-racial harmony in Malaysia by working together on selfless community service to serve the poor, the sick and the needy as well as to promote human values. The FGIS Interfaith Orchestra performed at the 90th year celebration of the Orthodox Syrian Church Malaysia on 16th September 2018 in HGH Convention Hall in Sentul.

有影片为证,我是在台上享受着玩音乐,全程真的是被现场的音乐带着而放松起来。这比起我的第一次独奏《月亮代表我的心》好太多了(请看下一篇文字记录。)

看了三大民族在一起合奏,那种其乐融融的场景。好美!那是我心目中的天堂,愿这样的景象时时刻刻不断被大家创造出来。那样这个社会就真的很和谐美好!

我们的笛子手是一位印裔同胞,他吹的笛子超好的,年纪轻轻已经是7级了。
我喜爱笛子,等我拿下二胡之后,下一个就是笛子了。

相关链接:

人生的第一次二胡演出 FGIS 2018 (Part 1):演出前夕

没有评论:

发表评论